neděle 29. ledna 2017

Velká knižní migrace! (Fotoreport z pokládání koberce)

Konstelace hvězd je správná, prostředky a svaly nachystány...
Koberec přivezen (meh), postel na cestě (yay).
Z toho vyplývá jediná věc... Vyndat staré knihy ze starých knihoven, aby starý, milionkrát kočkou pozvracený, koberec odešel do věčných lovišť. Říkáte si, že je to zábava. No... Ani tak ne.

Můj děda s babičkou dokázali za své životy nastřádat neskutečné množství knih. Ale když je tak střádali, tak asi nikdy nepomysleli, že někdo bude muset ty knihy někam někdy posouvat (na to během svých nákupních záchvatů taky nemyslím... Hm...).
Ale připravila jsem malý fotoreport, co všechno pokládání koberce obnáší, když máte kvalitní nábytek a žádnou dřevotřísku. A hlavně cestu knih z poličky do poličky.

Pokoj s původním kobercem, ještě před Utrpením mladé velryby.

Na jednu stranu je to nádherná knihovna. Na druhou naprosto nepraktická, protože jsou knihy naskládané ve dvou řadách...

I v dolních skříňkách bývají knihy. Většinou tedy knihy o vojenství a druhé světové, kterých máme v plánu se ve velkém zbavovat.

A tady taky bývají knihy! :D Knihy jsou vlastně v tomhle pokoji naprosto všude...

Ale teď okupují náš jídelní stůl, lavice kolem i židle a ani pod stolem není moc místa. :D

Zátiší knih s plácačkou na mouchy

Jak říkám, jsou všude!

Všude!!!

Intermezzo I.: Kočka

Intermezzo II.: Ta sklenička vypadá jako z Velkého Gatsbyho! 

Mezitím se dozvídám skutečně zajímavé věci o svých předcích... Tak kde je těch mých 5 dalších babiček?!

Ale mezitím taháme knihy jako kočka koťata ze stolu do pokoje, kde se je snažíme alespoň nějak roztřídit...

Takhle, kdybyste to nepoznali, vypadají roztříděné knihy!


A takhle taky...

NĚCO JSEM NAŠLA!
Oh ano! Síla je s naší rodinou mocná! Mormoni a konspirační teorie!

Tohle jsem nečetla, ale myslím, že stojí za zvážení kouknout na to...

Ale ty nejlepší nálezy teprve přijdou! Staré noviny! A to stojí za to! Nechám vás užívat si tu nádheru bez hloupých řečí!




Našla jsem nový plakát do pokoje! :D Aw yis!

Chudák Kléma Gottwaldů... Utužoval spolupráci až se z toho sám úplně utužil... 

Ale ne, teď z vážnějšího soudku.


A další kus dějin Československa zde:

Bych z těch věcí tady mohla z fleku učit moderní dějiny někde na základce! Neskutečné! A já všechno pořád vyhazuji! 

A tady už všechno končí, knížky jsou v jedné řadě, místy to vypadá, jako kdybychom závodně hráli tetris... Ale jsou tam a ty, co tam nejsou...






Ty co tam nejsou čeká jiný osud
 Knihy o zemědělství se třeba ujmou v muzeu, nebo udělají radost nějakým nadšencům...

Komunistické průvodce Prahou čeká chalupa a dlouhé zimní večery.

 Vojenských knih se buď ujme bratranec nebo hodné duše v bazarech či antikvariátech

A stejně tak tyto knihy. Buď se ozve někdo z rodiny, nebo je čekají nemocnice, bazary a antikvariáty.


Pár slov závěrem: Po náročných dnech plných praktického využití znalostí tetrisu jsem stále naživu. Přežila jsem útok prapodivných knih, Klementa Gottwalda, gen. Ludvíka Svobody i Mormontů. Kočka je taky naživu. Myslím, že koberec v nejbližší době pokládat nebudu... Konečné skóre zápasu Velryba vs. prapodivná literatura 1:0!!!

1 komentář:

  1. Pobavila jsi mě :) Před Vánocemi jsem řešila podobný problém, ale šlo o stěhování knih z jednoho bytu do druhého. Taky jsem se zapotila, našla pár podkladů, něco si nechala, něco prodala a něco pořád čeká na nového majitele :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!